onsdag 6 oktober 2010

dagen då William kom till världen

Den 25/4 2010 vaknade jag 05.00 av ett magknip som inte var av denna värld!
Gick upp på toa och gjorde de jag skulle där... gick och lade mig igen men efter en stund så var de toa dax igen..hmmmm...bestämde mig för att kliva upp för dagen.. fick ändå bara springa fram och tillbaka tyckte jag!
Satt mig vid datorn och kollade fejan som vanligt...
Sen började jag förstå vad som var på gång...när jag inser att mina magknip kommer med 5 min mellanrum vid 08...
Ringer förlossningen och säger att jag tänker komma upp och föda barn nu på morgonen... Barnmorskan frågade massa saker om hur ont och hur tätt och så vidare..
Jag var välkommen in rätt snart tyckte barnmorskan eftersom det var mitt andra barn som var på väg!
När jag lagt på går jag lungt ner till Fredrik som ligger och sover ännu..helt ovetande om att han om någon timme är pappa..
Väcker honom och säger att nu är det dax..vi måste till Falun och föda barn!
Ja jag kan ju lova att jag aldrig sett någon vara så snabb upp ur sängen någon gång!
Jag däremot är lugn och som vanligt långsam i staren..haha
Ringer mina närmaste och skickar iväg sms till våra vänner som ville veta när de var dax.. tror jag skrev något som löd ungefär..."jaha nu åker vi till Falun och föder barn så här direkt på morgonen..hör av oss när allt är klart" fick många kommentarer om det smset kan jag lova :)
Vid 10 var vi uppe i Falun blev undersökt och dom satte en kurva på William...
Öppen 4,5 cm när vi kom in...
Efter kurvan var klar så var vi på rummet en liten stund..hade inte så värst ont ännu så jag bad om att få bada en stund... då var klockan runt 11.30 när jag satt mig i badet..
jag badade ända fram tills klockan 13.45 nästan..jävligt skönt måste jag säga.. då hade jag riktigt ont och fick lov att ta mig så sakteliga genom korridoren till rummet och krypa upp i sängen en stund!
Hade riktigt ont då..blev undersökt..öppen 8,5cm...
Snart dax att få trycka på lite....
Drog lite lustgas som inte riktigt hjälpte...
Vattnet vägrade att gå..så william satt fast ovan för bäckenbenet på mig...
tillslut så fattar sköterskorna att ta hål på hinnorna och helvete vad vattnet forsade ut!
dom tyckte jag skulle ta epidural och grejer för dom trodde de skulle ta sådan tid innan William var ute.. hade svin ont och Fredrik fick ta skiten verbalt av mig.. bad honom gå och skära av sina sädesledare till och med..svor åt sköterskor och läkare att ge fan i mig..haha..tur dom hör sådant hela dagarna!!...
den jävla lustgas maskens slangar hoppade isär och jävlades så de blev till slut att jag sket i den där lustgasen och körde resten utan någon bedövning alls!
Nå.. dom började bygga ihop sängen som dom plockat isär och grejat med eftersom de trodde inte att William skulle komma ännu.. dom beställer epidural åt mig..alla läkare och sköterskor som pillat och pratat med mig står nu vid datorn på andra sidan rummet.. läkaren e halvvägs ute ur rummet då jag känner att Herre gud barnet kommer nu!!!
Fick en halv krystvärk och kände barnets huvud var aldeles snart ute.. var tvungen att ropa till personalen att nu kommer bebisen ni lär komma hit nu!!!!
och ca 5 min senare efter utropet och typ 2 krystvärkar senare ligger våran älskade son William på min mage, klockan var 14,43 solen lyste utanför en super vacker vårdag att få barn på!
Skulle lätt kunna göra om den förlossningen mååånga gånger till.. allt gick så smidigt!
så där nu fick ni veta hur det gick den dagen William kom till världen...fick med det mesta men inte allt!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar