onsdag 20 oktober 2010

Onsdag

Ibland är saknaden större än annars..
Varför mamma?? varför skulle du få den hemska sjukdommen ALS??
Du får inte vara med och dela våra liv..eller är du här endå?
Ser du våra vackra barn? skyddar du och vakar över dom?
Frågorna är många och jag lär ju aldrig någonsin få ett svar,det vet jag ju om!
Men att inte ens mamma finns där när man som mest behöver henne är förfärligt!
Kommer fortfarande ihåg den morgonen pappa ringde och sa att du gått bort!
Han grät i telefonen..jag frågade tusen gånger säkert vad som var fel..har katten dött??
Nej det är mamma sa han.. hela jorden öppnade sig under mig..ett avgrunds gap!
Allt blev svart.. tur att jag satt på sängen annars hade jag nog rammlat ikull.. fick ingen luft och mådde illa!
Jag och anna fick skjuts in till stan.
Gick in i lägenheten pappa stod ute och rökte i morgonrocken och visste varken ut eller in!
Du låg där på sidan i din säng med ett saligt utseende i ditt annsikte..du var så mager endast skin och ben..
När dom kom med kistan och du skulle läggas ner i den med dina finaste kläder på(anna och carina bytte kläder från pyamas till skjorta och kavaj och snygg byxorna du älskade!) så råkade dom slå i ditt knä i dörr posten,det var bra otäckt!
Saknaden är förfärlig ibland och jag önskar att ingen skulle behöva uppleva den!
Mamma är ändå mamma liksom, den man har närmast hjärtat i hela sitt liv!
Hela livet vekligen.. men du finns inte här mer..det gör mig ledsen..
Önska du fått krama mina barn och busat med dom..
Mamma du är saknad och sorgen river ännu i mitt bröst mer eller mindre vissa dagar!
Älskar Dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar